W PRZYSZŁYM ROKU RÓWNIEŻ CELUJEMY W DUŻĄ SPRZEDAŻ

Według analityków w Polsce nadal brakuje setek tysięcy mieszkań. W związku z tym w 2018 r. sytuacja nie powinna się zmienić i sektor nadal będzie się dynamicznie i stabilnie rozwijał. Czynnikami dodatkowo stymulującymi popyt są m.in. niskie stopy procentowe, spadające bezrobocie czy rosnące zarobki. Mateusz Juroszek, wiceprezes ATAL, informuje, że od początku roku deweloper uzupełnił ofertę o 2,16 tys. lokali, z czego 985 w samym III kwartale. Potencjał projektów na gruntach, gdzie jeszcze nie rozpoczęła się sprzedaż, szacunkowo wynosi blisko 12 tys. lokali. W 2018 r. ATAL planuje regularnie uzupełniać ofertę o nowe inwestycje i utrzymać sprzedaż mieszkań na poziomie zbliżonym do wyników osiągniętych w tym roku, czyli 2,7–2,9 tys. lokali.

„Licząc po trzech kwartałach br., w Krakowie sprzedaliśmy 647 mieszkań, w Warszawie 527, we Wrocławiu 498, w Łodzi 359, Katowicach 280, Gdańsku 175, a Poznaniu 60. Każde z tych miast uznajemy za rozwojowe, wszędzie będziemy rozbudowywać ofertę. Jako najbardziej perspektywiczne określiłbym Katowice, Trójmiasto i Poznań, bo tam mamy jeszcze bardzo dużą przestrzeń do zwiększania skali. Trzonem naszej działalności pozostanie z pewnością Kraków i Warszawa. Silną pozycję mamy również we Wrocławiu i Łodzi” – mówi Mateusz Juroszek, wiceprezes ATAL.

„Z naszych obserwacji wynika, że obecnie klienci coraz większą wagę przywiązują do ciekawego projektu, dostępnych udogodnień czy standardu wykonania. Niemal połowa naszych klientów decyduje się na zakup mieszkania wykończonego pod klucz w programie Atal Design. Jednak cena i lokalizacja nadal pozostają kluczowymi kryteriami wpływającymi na decyzję o zakupie. Za lokale w inwestycjach o atrakcyjnym położeniu klienci są w stanie zapłacić więcej. W związku z tym rośnie popyt na droższe osiedla, które zagwarantują przyszłym mieszkańcom dogodną komunikację z centrami miast oraz dostęp do rozbudowanej infrastruktury społecznej” – dodaje Mateusz Juroszek, wiceprezes ATAL.

Deweloper ma w planach regularne uzupełnianie oferty o nowe inwestycje. Świadczy o tym przeznaczenie w tym roku aż 185 mln zł na zakup gruntów pod 11 projektów w Warszawie, Poznaniu, Trójmieście, Katowicach oraz Krakowie. Firma nadal będzie się rozwijać organicznie.