MOCNY WZROST I RÓWNIE DUŻE AMBICJE

Atal w 2016 r. sprzedał 2,44 tyś. mieszkań, czyli o 44 proc. więcej niż rok wcześniej. IV kwartał okazał się najlepszy – nabywców znalazły 682 lokale, z czego 244 w listopadzie.

Plany ma 2017 r. zakładają pobicie ubiegłorocznego rekordu m.in. dlatego, że deweloper wszedł na dwa nowe rynki -trójmiejski i poznański. Dzięki temu jest już obecny w siedmiu największych aglomeracjach Polski. W 2016 r. w Trójmieście spółka sprzedała 11 mieszkań, a w ciągu dwóch-trzech lat ma to być jeden z głównych rynków obok Krakowa i Warszawy, gdzie sprzedaż w 2016 r. wyniosła odpowiednio 809 i 554 lokali.

– Teraz w trakcie realizacji mamy około 4,5 tyś. mieszkań w 31 inwestycjach, gdzie sprzedaż już trwa. W planach mamy uruchomienie kolejnych 31 projektów – komentuje Mateusz Juroszek, wiceprezes Atalu. – Statystyki pokazują, że sytuacja życiowa Polaków się poprawia, a to pozytywnie przekłada się na sprzedaż lokali. Prognozy gospodarcze wskazują, że płace i zatrudnienie będą dalej rosły, a to z pewnością może mieć istotne przełożenie na zwyżki na rynku deweloperskim – dodaje.

Menedżer podkreśla, że ekspansja geograficzna nie tylko pozwala Atalowi na zwiększenie sprzedaży, ale także daje większą odporność na wahania koniunktury. Spółka w zeszłym roku zainwestowała prawie 94 min zł w zakupy gruntów pozwalających na budowę łącznie 122,5 tyś. mkw. powierzchni mieszkalnej.

Wyślij zawartość schowka
na swój email

    Tutaj pojawią się mieszkania, jeśli dodasz je do schowka