Deweloper szacuje, że potencjał gruntów, gdzie jeszcze nie rozpoczęto sprzedaży mieszkań, to blisko 12 tys. lokali. W planach na przyszły rok jest regularne uzupełnianie oferty o nowe inwestycje i utrzymanie sprzedaży mieszkań na poziomie zbliżonym do wyników osiągniętych w tym roku.
Po trzech kwartałach deweloper znalazł nabywców na 2,04 tys. mieszkań, o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Zgodnie z prognozą sprzedaż w całym roku ma sięgnąć 2,7–2,9 tys. lokali. Rekordowa sprzedaż lokali w Polsce i wysoka dynamika jej wzrostu to naturalna konsekwencja niesłabnącego zapotrzebowania na mieszkania. Zdaniem analityków nadal brakuje setek tysięcy mieszkań. W związku z tym w 2018 r. sytuacja nie powinna się zmienić i sektor nadal będzie się dynamicznie i stabilnie rozwijał – ocenia Mateusz Juroszek, wiceprezes Atalu.
Coraz częściej mówi się o rosnących kosztach wykonawstwa i gruntów. Nie jest to bez znaczenia, jednak model biznesowy dewelopera, bazujący m.in. na własnym generalnym wykonawstwie, pozwala nam w znaczny sposób kompensować rosnące koszty. – „Wypracowanie wysokich marż jest naszym nadrzędnym celem. Z roku na rok zwiększamy skalę działalności, utrzymując przy tym bardzo wysoką rentowność inwestycji. Na koniec września marża brutto ze sprzedaży wyniosła 29,1 proc., czyli o ponad dwa punkty procentowe więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego” – wyjaśnia Mateusz Juroszek.