LETNIE KUSZENIE KLIENTA

Pikniki, dni otwarte, wykończenie mieszkań gratis, obniżki cen. W czasie wakacji nie zabraknie promocji.

Wakacje wbrew pozorom nie są czasem stagnacji na rynku deweloperskim. Dla niektórych nabywców to idealna pora na podjęcie decyzji o zakupie mieszkania – ocenia Grzegorz Zagrabski, wiceprezes Wawel Service. – Mimo to firmy zazwyczaj nie przewidują na ten okres zintensyfikowanych akcji promocyjnych. Większość z nich jest zaplanowana już na wrzesień.

Na grillu u dewelopera

W wakacje, jak zauważa Grzegorz Zagrabski, sprzedaje się więcej mieszkań przeznaczonych na wynajem. – Klientami są m.in. rodzice dzieci rozpoczynających studia w Warszawie – mówi wiceprezes. Dodaje, że w lecie bardziej aktywni stają się też klienci gotówkowi. – A deweloperzy starają się odchodzić od tradycyjnych promocji polegających wyłącznie na obniżeniu ceny. Akcjom marketingowym towarzyszą duże otwarte imprezy, na przykład pikniki.

Zdaniem Andrzeja Gutowskiego, dyrektora ds. sprzedaży w firmie Ronson Development, w lecie, gdy potencjalni kupujący myślą o urlopach, promocje mają na celu głównie przypomnienie o ofercie.

„Sam model promocji nie różni się od tego w innych okresach. W segmencie popularnym wciąż największym zainteresowaniem cieszą się typowe rabaty, a do kupujących mieszkania o podwyższonym standardzie lepiej trafiają propozycje z pewnego rodzaju wartością dodaną, jak np. darmowe wykończenie” – twierdzi Andrzej Gutowski.

Według Eweliny Juroszek, dyrektor ds. sprzedaży mieszkań w firmie Atal, w branży deweloperskiej nie ma pojęcia sezonowości. – „Zapotrzebowanie na nowe lokale nie zmienia się ze względu na porę roku. Na sprzedaż ma wpływ bieżąca oferta – im większy wybór, tym więcej osób decyduje się na zakup mieszkania” – ocenia Ewelina Juroszek. – „Lipiec i sierpień nie różnią się niczym od pozostałych miesięcy. Biura normalnie pracują, realizujemy kolejne inwestycje. Sprzedaż w wakacje utrzymuje się na stałym poziomie, a nawet wzrasta” – zapewnia.
I dodaje, że lato to czas bogatych ofert promocyjnych. – Klientom najbardziej zależy na obniżeniu ceny mieszkania, ale równie przychylnie patrzą na tańsze miejsca garażowe czy komórki lokatorskie – mówi Ewelina Juroszek. O wzmożonej działalności marketingowej deweloperów mówi Ryszard Banacki, rzecznik firmy Tynkbud1. – Firmy inwestują w mniej lub bardziej niestandardowe akcje reklamowe, przygotowują też atrakcyjne promocje, które polegają przede wszystkim na obniżaniu cen mieszkań – twierdzi Banacki. – Deweloperzy proponują także korzystniejsze harmonogramy spłat. Ciekawych promocji można się spodziewać także po wakacjach.

Na początku i na końcu Ewa Przeździecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Unidevelopment, ocenia, że na rynku nowych mieszkań panuje równowaga miedzy popytem a podażą. – Szeroka oferta spotyka się z dużym zainteresowaniem klientów, wynikającym m.in. z niskich stóp procentowych, zachęcających do zaciągania kredytów hipotecznych – mówi Ewa Przeździecka. – Inwestowanie w nieruchomości staje się też atrakcyjnym sposobem lokowania pieniędzy. Już wkrótce możemy się spodziewać zwiększenia popytu, ze względu na podniesienie od przyszłego roku wymaganego wkładu własnego przy kredytowaniu nieruchomości do 15 proc. – prognozuje. Dyrektor z Unidevelopment nie podziela opinii, że na rynku pojawi się bardzo wiele promocji. – Obniżanie cen ma zwiększyć zainteresowanie końcówkami oferty, czyli mieszkaniami w inwestycjach będących w sprzedaży od dłuższego czasu – tłumaczy Ewa Przeździecka. Na dobrą koniunkturę na rynku nieruchomości zwraca też uwagę Małgorzata Ostrowska, dyrektor ds. sprzedaży w J.W. Construction. – Ceny są stabilne z lekką tendencją wzrostową, a oferta bogata, co oznacza, że zarówno deweloperzy, jak i klienci powinni być zadowoleni z obecnej sytuacji – ocenia Ostrowska. I dodaje, że na szczególnie atrakcyjne oferty mogą liczyć klienci decydujący się na zakup mieszkania w przedsprzedaży.

Tańsze metry

– Wakacje to dobry czas na zakup i urządzenie mieszkania. Najbliższe święta można będzie spędzić w nowym domu – zauważa Małgorzata Ostrowska. – A na lipiec i sierpień przygotowaliśmy kilka promocji, dzięki którym przyszli mieszkańcy mogą sporo zaoszczędzić – zachęca. W warszawskiej inwestycji Bliska Wola można dostać rabat nawet do 25 tys. zł. W przedsprzedaży są oferowane mieszkania na białołęckim osiedlu Zielona Dolina II. Promocyjne ceny zaczynają się od 129 tys. zł. Miejsce garażowe można mieć za 15 tys. zł.

Unidevelopment taniej sprzedaje lokale na osiedlu Lykke na Białołęce, gdzie na klientów czekają gotowe mieszkania od 68 do 80 mkw. Promocyjna cena: od 5,8 tys. zł za mkw. Tynkbud1 oferuje promocyjne zakupy mieszkań na osiedlu Omega Mokotów, gdzie na klientów czekają lokale od 43 do 82 mkw. Katalogowe ceny wynoszą ok. 9 tys. zł za mkw., a promocyjne – 8–8,5 tys. zł. Taniej jest też na Pełczyńskiego 17a, gdzie ten sam deweloper proponuje obniżki do 6,6 tys. zł za mkw. mieszkania, podczas gdy katalogowe stawki wynoszą 7–7,8 tys. zł. Na Wyścigowej 8 lokal można kupić za 7,2 tys. zł za mkw. (standardowe ceny 7,8–9,1 tys. zł za mkw.).

Ronson Development w specjalnej cenie sprzedaje wykończone dwu- i trzypokojowe mieszkania o powierzchni od 43 do 59 mkw. na osiedlu Moko na Mokotowie. Dwójkę można kupić od 368 tys. zł, a trójkę – od 495 tys. zł. O 7 proc. obniża Ronson ceny ostatnich mieszkań na osiedlu Verdis przy ul. Sowińskiego. I tak na przykład 43-metrowy lokal można mieć za 298 tys. zł. Pierwotna cena: 319,7 tys. zł.

Także Atal przygotował promocje. Na warszawskim osiedlu Oaza Wilanów wszystkie mieszkania można kupić taniej o 100 zł za mkw. Ceny mkw. lokali w tej inwestycji wahają się od 6,8 do 7,5 tys. zł za mkw. Deweloper zwraca też prowizję za kredyt (od 0,7 do 1 proc. wartości mieszkania). Kupując czteropokojowe mieszkanie w inwestycji Nowe Bemowo, można liczyć na obniżkę ceny mkw. lokalu o 200 zł. Jedno z mieszkań można też kupić w letniej promocji za 5,8 tys. zł za mkw.

Wyślij zawartość schowka
na swój email

    Tutaj pojawią się mieszkania, jeśli dodasz je do schowka