KOSZTY ROSNĄ. MARŻ PONAD 30% NIE UDA SIĘ UTRZYMAĆ

W wywiadzie dla Parkietu Zbigniew Juroszek, prezes i główny akcjonariusz ATAL, opowiada o rekordowych kwartalnych i półrocznych wynikach sprzedaży, o planach firmy oraz szansach i perspektywach branży. Zdaniem prezesa ATAL rynek jest w bardzo dobrej kondycji, a najlepiej w branży radzą sobie duże i wyspecjalizowane spółki z bogatym portfelem gruntów oraz stawiające na dywersyfikacje geograficzną.

Zbigniew Juroszek potwierdza, że ATAL stara się utrzymać ofertę na wysokim i stabilnym poziomie ok. 4 tys. lokali. „Taka wartość daje nam gwarancję, że klienci z różnych segmentów rynku są w stanie znaleźć w naszym portfolio mieszkanie odpowiadające potrzebom” – wyjaśnia. Jeśli chodzi o ceny, to prezes ATAL nie widzi anomalii na rynku – ceny rosną, ale na tle Europy tempo wciąż nie jest wysokie. Wzrost cen wynika z wyższych kosztów materiałów, pracy i gruntów, wiec finalny produkt musi być droższy. Ponieważ w mieszkalnictwie mamy ogromne zaległości nie dojdzie do sytuacji, że na rynku pojawią się niezbywalne mieszkania. Na pytanie o marże deweloperów Zbigniew Juroszek odpowiada: „Nie można oczekiwać, że pełen koszt wzrostu pokryją klienci. Rentowność, która jest bezpieczna i optymalna, to 25 proc. i w taką właśnie celujemy” – mówi.

Wyślij zawartość schowka
na swój email

    Tutaj pojawią się mieszkania, jeśli dodasz je do schowka