ATAL WCHODZI NA DWA NOWE RYNKI

W tym roku deweloperska spółka zadebiutuje ze swoimi projektami mieszkaniowymi w dwóch nowych miastach: Poznaniu i Gdańsku. Atal przygotowuje aż 30 nowych inwestycji i szuka gruntów pod kolejne. Na zakup ziemi może wydać w tym roku w sumie nawet 160 mln zł. Od początku roku firma wprowadziła do sprzedaży 6 nowych inwestycji: jeden projekt w Warszawie (Nowy Targówek II), dwa we Wrocławiu (Nowe Żerniki, Atal Towers IIb) oraz trzy w Krakowie (Wielicka Garden, Bagry Park III, Bajeczna Apartamenty). Od początku roku oferta została poszerzona o 794 lokale o łącznym PUM wynoszącym blisko 43 tys. mkw. W całym 2016 r. planowane jest uruchomienie łącznie 23 projektów.

Obecnie w realizacji jest 35 inwestycji obejmujących 4898 mieszkań. W przygotowaniu jest 30 – na ponad 350 tys. mkw. PUM, tj. ok. 6400 lokali. Do końca 2016 r. spółka planuje wprowadzić do sprzedaży jeszcze 17 projektów o łącznym PUM wynoszącym ponad 144 tys. mkw. Z tego dwa ruszą we Wrocławiu, 6 w Krakowie, 3 w Warszawie, dwa w Łodzi, i jeden w Katowicach. W tym roku Atal zadebiutuje na dwóch nowych dla siebie rynkach: poznańskim i gdańskim. W stolicy Wielkopolski w II kwartale br. rozpocznie inwestycję przy ul. Wołkowyskiej.

Z kolei w Gdańsku – w III i IV kwartale br. ruszą dwa projekty, każdy na ok. 150 mieszkań: przy ul. Hallera i Dł. Grobla. Jeden z nich będzie realizowany w formule aparthotelu. – Tym samym będziemy obecni na wszystkich najważniejszych i najbardziej perspektywicznych rynkach w Polsce. Będzie to dywersyfikacja geograficzna z różnym podziałem ilości budowanych mieszkań. W naszej ofercie zwiększamy udział Warszawy, Łódź i Katowice traktujemy jako rynki uzupełniające.

Ostatni z tych rynków wydaje się już nasycony – mówi Zbigniew Juroszek, prezes Atal. W 2015 r. Atal uzyskał 226,8 mln zł skonsolidowanych przychodów i 47,4 mln zł zysku netto. W minionym roku spółka wydała właścicielom 628 mieszkań. W pierwszym kwartale br. deweloper sprzedał 509 mieszkań, czyli o 62% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku (315). Zgodnie z długoterminową strategią w tym roku firma zakładała sprzedaż na poziomie 1600-1800 lokali, czyli na zbliżonym pułapie do uzyskanej w minionym roku (1690). Po rekordowym pierwszym kwartale planowane jest przekroczenie tej liczby i uzyskanie wyniku powyżej 1800 lokali.

W latach 2018-2020 zakładane jest zwiększenie sprzedaży do 2-2,5 tys. mieszkań rocznie. – Z powodzeniem realizujemy strategię systematycznego wzrostu sprzedaży. Jest to możliwe dzięki coraz większym inwestycjom w grunty. W minionym roku na ten cel przeznaczyliśmy 161,7 mln zł, czyli najwięcej w historii. Pozwala nam to cały czas poszerzać, a tym samym uatrakcyjniać ofertę – podkreśla prezes Atal. Jak dodaje, w tym roku spółka kupiła już grunty za 60 mln zł. Na zakup kolejnych może wydać jeszcze 100 mln zł. Pod uwagę brany jest m.in. rynek poznański.

Wyślij zawartość schowka
na swój email

    Tutaj pojawią się mieszkania, jeśli dodasz je do schowka