ATAL CELUJE W 28-30 PROC. MARŻY BRUTTO, NIE OCZEKUJE DUŻYCH WZROSTÓW SPRZEDAŻY W ‘19

Mateusz Juroszek, wiceprezes ATAL, w rozmowie z redakcją poinformował, że deweloper celuje w marżę brutto w 2018 roku w przedziale 28-30 proc. ATAL liczy, że 2019 rok będzie lepszy pod względem sprzedaży lokali, ale nie oczekuje dużych. W trzecim kwartale 2018 roku deweloper sprzedał 508 mieszkań (677 lokali rok wcześniej). Łącznie od początku roku sprzedaż dewelopera sięgnęła 1.799 lokali (2.041 lokali przed rokiem). „Wyhamowaliśmy w tym roku lekko ze sprzedażą. Zakładamy na ten rok kontraktację na poziomie około 2,5 tys. mieszkań. Jest to spowodowane tym, że część inwestycji została później wprowadzona do sprzedaży” – powiedział wiceprezes Mateusz Juroszek. Wiceprezes zdradził także, że wedle założeń 2019 rok pod względem sprzedaży powinien być lepszy, ale Spółka nie oczekujemy dużych wzrostów. Niedawno ATAL podał, że – według szacunków – uzna w przychodach trzeciego kwartału 2018 roku 530 lokali wobec 586 lokali przed rokiem. Łącznie w pierwszych trzech kwartałach deweloper przekazał klientom 2.230 lokali, czyli więcej rdr o 33 proc. „Celujemy w marżę brutto w przedziale 28-30 proc. w perspektywie całego roku. Jest to bardzo satysfakcjonujący poziom i – mimo dużej presji – jest on do utrzymania. Wzrosty kosztów działek i wykonawstwa będziemy rekompensować lekko wyższymi cenami i zwiększoną efektywnością projektów” – powiedział wiceprezes ATAL.