ATAL zaktualizował i wzbogacił oferowane pakiety wykończeniowe mieszkań. Zyskały one nowe nazwy, a klienci mają teraz do wyboru zmieniony asortyment materiałów i elementów wykończeniowych.
– Stale udoskonalamy program ATAL Design, gdyż uważamy, że zakup
wykończonych mieszkań jest tym trendem, który w Polsce będzie się umacniał. To dominująca forma sprzedaży mieszkań w Europie Zachodniej, zwłaszcza tam, gdzie bardzo rozwinięty jest rynek wynajmu – mówi Angelika Kliś, członek zarządu Atal.
W ramach programu ATAL Design klienci mogą teraz skorzystać z pakietów Basic, Optimum i Premium. Różnią się one cenami, gdyż zróżnicowany jest także ich standard. Najtańszy z pakietów kosztuje w ATAL 999 zł za mkw. mieszkania.
Opcje dostępne w poszczególnych pakietach prezentują katalogi oraz zwięzła i przejrzysta ulotka. O rozwiązaniach, najlepiej dopasowanych do indywidualnych potrzeb, można porozmawiać z doradcami z działu wykończeń w każdym z siedmiu regionalnych biur sprzedaży ATAL.
Niezależnie od wybranego pakietu, każdy z nich zapewnia szybkie i bezproblemowe wprowadzenie się do własnego „M”. Specjaliści ATAL zajmą się obsługą logistyczną, transportową, projektową i montażową.
Zmiany w programie ATAL Design objęły niemalże całość asortymentu oferowanego w ramach pakietów.
– W najwyższym z nich klienci mają teraz do wyboru płytki wielkoformatowe o wym. 60×120 cm. Wprowadziliśmy także możliwość montażu indywidualnie dobranej tapety i sztukaterii. Pakiety można rozszerzać o dodatkowe elementy wyposażenia łazienki oraz oświetlenia poszczególnych pomieszczeń – mówi Malwina Sasin, kierownik działu wykończeń w ATAL.
Ponieważ wiele transakcji zakupu nieruchomości dotyczy mieszkań w budowie, które wykańczane będą dopiero za rok czy dwa lata, dodatkowym atutem dla klientów korzystających z programu, jest na ten moment gwarancja ceny w chwili podpisania umowy.
– Kupujący, decydując się na któryś z pakietów, z góry wie, ile zapłaci za wykończenie mieszkania. Ma to duże znaczenie na rynku będącym pod presją inflacji, gdzie ceny materiałów budowlanych i stawki pracy wykazują dużą zmienność. Klient zyskuje także pewność co do terminowości i jakości robót, gdyż gwarantuje to umowa. Ponadto nie musi kłopotać się doglądaniem ekip, ich kontrolą oraz odbiorem prac – wylicza Angelika Kliś.
W zależności od prestiżu i charakteru danej inwestycji oraz profilu klienta, procentowy udział nabywców korzystających z pakietu wykończeniowego ATAL Design mieści się w przedziale 25-50 proc. Przeciętnie jest to co trzeci kupujący mieszkanie. Częściej na taką formę zakupu decydują się klienci inwestycyjni.
– W ich przypadku czas to zdecydowanie pieniądz, gdyż szybciej gotowe mieszkanie do wynajmu to możliwość wcześniejszego zarabiania na nim. To także kwestia profesjonalnej aranżacji powierzchni, którą preferują tego typu klienci. Wolą powierzyć ją specjalistom, niż zdawać się na własny „zmysł” architektoniczny. Jednakże takie podejście widzimy już coraz powszechniej w gronie osób kupujących mieszkanie na własne potrzeby – tłumaczy Malwina Sasin.
Z danych sprzedażowych ATAL wynika, że najchętniej wybieranym w tym roku pakietem wykończeniowym jest ten najdroższy. Klienci decydują się na niego około dwukrotnie częściej niż na pozostałe.