Popularne kompakty
Angelika Kliś, członek zarządu spółki deweloperskiej ATAL, mówi, że na trudnym kredytowo rynku najdłużej sprzedają się mieszkania duże, których cena całkowita jest wyższa. – Dla klientów inwestycyjnych znaczenie mają lokalizacja i stopa zwrotu z inwestycji. W tym przypadku najmniej popularne są także mieszkania dwupokojowe i większe.
Dodaje, że w segmencie mieszkań popularnych najszybciej znajdują nabywców lokale dwupokojowe o powierzchni do 42 mkw. i trzypokojowe na ok. 56 mkw. – Każdy metr ma wpływ na cenę – tłumaczy Angelika Kliś. – Bez wątpienia hitem sprzedażowym w każdej inwestycji są mieszkania z tarasami, położone zwykle na ostatnich kondygnacjach. Zdecydowanie najszybciej – bez względu na profil klienta – sprzedają się mieszkania dwupokojowe.
Biorąc pod uwagę wszystkie inwestycje spółki ATAL, niesprzedane gotowe mieszkania stanowią zaledwie kilka proc. oferty. – Takie lokale trafiają się w inwestycjach wieloetapowych, gdzie jednocześnie budujemy ok. 1 tys. mieszkań, jak np. na osiedlach Nowe Miasto Polesie w Łodzi czy Nowe Miasto Jagodno we Wrocławiu – tłumaczy. Przedstawicielka ATAL mówi o ożywieniu na rynku, na co wpływ ma zapowiedź rządowego programu tanich kredytów.