INSIDE CZY OUTSIDE?

Outsourcing to określenie, które w ostatnich kilku latach zrobiło karierę, choć samo zjawisko nie stanowi novum, Postanowiliśmy zbadać, jak outsourcing przejawia się dzisiaj w branży budowlanej. Zapytaliśmy, jakie ma zalety i wady, z jakich usług w tej formule korzystają firmy oraz jakie są perspektywy rozwoju outsourcingu w branży budowlanej.
Mateusz Juroszek
Wiceprezes ATAL

ATAL S.A. prawie wszystkie zadania realizuje własnymi siłami, od wykonawstwa, przez sprzedaż mieszkań, po działania marketingowe. Taki model prowadzenia firmy, na obecnym rynku i przy aktualnej skali działania, jest dla nas najefektywniejszy. Pozwala mieć pełną kontrolę nad prowadzonymi działaniami – zarówno pod kątem terminów, jak również kosztów, dokładniej planować, a także uzyskiwać zdecydowanie wyższą marżę niż konkurencja. Potwierdzeniem tego są wyniki finansowe spółek deweloperskich notowanych na GPW, wśród których ATAL jest zdecydowanym liderem marżowości. Taki model oczywiście nie wyklucza korzystania z podwykonawców, ale nigdy nie odgrywają oni wiodącej roli w poszczególnych obszarach prowadzenia firmy czy konkretnych inwestycji.