ATAL BRONI MARŻ I ZWIĘKSZA PUŁAP

Popyt na mieszkania sprzyja. Działający w siedmiu aglomeracjach deweloper spodziewa się w całym roku lepszej sprzedaży, niż pierwotnie szacował. ATAL po czterech miesiącach br. znalazł nabywców na 1,06 tys. mieszkań, o 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sam kwiecień okazał się rekordowy – deweloper sprzedał 348 lokali. Przed miesiącem prezes i główny akcjonariusz Zbigniew Juroszek powiedział, że celem jest uzyskanie lub przekroczenie sprzedaży 2,5 tys. mieszkań. Dziś – przy 42-proc. realizacji tego poziomu w ciągu czterech miesięcy – menedżer przyznaje, że to konserwatywne założenie i można podnieść poprzeczkę do 2,8 tys. Priorytetem pozostaje jednak utrzymanie rentowności.

W I kwartale 2019 r. ATAL wypracował 28,2 proc. marży brutto ze sprzedaży – to o 1,28 pkt proc. więcej niż rok wcześniej i 2,6 pkt proc. więcej kwartał do kwartału. Lepszy wynik to efekt oddania osiedli o wysokiej rentowności w Krakowie, Katowicach i Warszawie. Firma szacuje potencjał przekazań mieszkań w całym 2019 r. na 2,6 tys., czyli na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.

ATAL ma duży bank ziemi – działki umożliwiające budowę 5 tys. mieszkań – a w strukturach własnego generalnego wykonawcę, ma także niski na tle branży stosunek kosztów ogólnego zarządu do przychodów.

Wyślij zawartość schowka
na swój email

    Tutaj pojawią się mieszkania, jeśli dodasz je do schowka