DEWELOPER NA FEJSIE I W WAGONIE

Firmy radzą na Facebooku, jak wykończyć wnętrza. Na YouTube pokazują osiedla. Sponsorują sportowców. – Reklama powinna być tam, gdzie są klienci – podkreśla Mariusz Rysicz, kierownik działu marketingu w firmie Budimex Nieruchomości.

Urządzić Kowalskiego

Mariusz Rysicz opowiada, że Budimex postanowił wejść do mediów społecznościowych z czymś, na czym się zna i co będzie wartością dodaną dla klientów. – I tak oto na Facebooku powstał profil „Dobrze urządzeni” dotyczący aranżacji mieszkań. Staramy się, by proponowane rozwiązania były łatwe do zastosowania przez zwykłego Kowalskiego, a nie tylko zamożnych klientów – podkreśla. Budimex prowadzi też fanpage deweloperski, a na kanale YouTube prezentuje filmy o inwestycjach. – Jesteśmy także na Google+ oraz Twitterze, gdzie publikujemy biznesowe wiadomości. Na Instagramie i Pintereście prezentujemy artystyczne zdjęcia z budowy – wylicza Rysicz.?– Na firmowym blogu publikowane są teksty dotyczące branży deweloperskiej. Poruszamy też bardziej lifestyle’owe tematy. Budimex ofertę prezentuje także na targach i reklamuje się w prasie. – Każda inwestycja potrzebuje wsparcia. Bez dobrego marketingu zginie w olbrzymiej liczbie ofert na rynku – nie ukrywa kierownik z Budimeksu.

Opinię podziela Ewelina Juroszek, dyrektor ds. sprzedaży mieszkań w spółce Atal. – Konkurencja jest spora, dlatego każdy projekt wymaga działań marketingowych, choć niekoniecznie musi to być stricte reklama. Czasem wystarczą materiały w biurach sprzedaży i dobrze przygotowana strona internetowa – ocenia dyrektor Juroszek.

Wirtualny spacer

Także Ewelina Juroszek zapewnia, że najszybciej sprzedają się solidnie wybudowane, odpowiednio wycenione mieszkania na dobrze zlokalizowanych osiedlach, które oferują dodatkowe udogodnienia. – W naszej krakowskiej inwestycji Masarska 8 Apartamenty w dwa miesiące od rozpoczęcia sprzedaży znalazły nabywców 64 z 99 mieszkań – opowiada dyrektor. Przyznaje jednocześnie, że postęp technologiczny i zmiana sposobu pozyskiwania informacji dają firmom wiele możliwości. – Atal łączy wiele kanałów komunikacji – od tradycyjnych, jak materiały poligraficzne, czyli ulotki, foldery, reklama zewnętrzna i prasowa, targi mieszkaniowe, po nowoczesne formy – np. media społecznościowe. Często też organizujemy promocje – wylicza Ewelina Juroszek. Każda inwestycja tej firmy ma też swoją stronę internetową.

Jak mówi Ewelina Juroszek, duże firmy deweloperskie, które budują jednocześnie kilkanaście osiedli, do prowadzenia działań marketingowych muszą zatrudniać przynajmniej kilka osób, a czasem też wyspecjalizowane agencje. – W sumie wydatki na marketing stanowią istotną pozycję w budżecie firmy – nie ukrywa dyrektor z Atalu. Dodaje, że działania promocyjne są najbardziej potrzebne przy wprowadzaniu inwestycji na rynek. Ważne są też przy sprzedaży ostatnich mieszkań na osiedlu. – Wybór metraży jest wtedy mniejszy, więc trudniej o nabywcę – tłumaczy dyrektor. – Działania reklamowe mają na celu dotarcie do osób, dla których te konkretne lokale będą odpowiednie.

Wyślij zawartość schowka
na swój email

    Tutaj pojawią się mieszkania, jeśli dodasz je do schowka